torsdag 30 maj 2013

Fördelen med föredrag



Igår ställde det här gänget upp och presenterade vårt arbete inför nästan 200 Javaprogrammerare. Jag är så imponerad av elevernas vilja att prata inför folk. De är så häftiga som hakar på och bara kör, trots att jag vet att minst en av dem INTE gillar att prata ens i klassen.

Jag är så glad över att vi får dessa möjligheter till att presentera arbetet till en riktig publik. De får träning i att prata och att röra sig i sammanhang utanför skolan. Precis just så som skolan ska vara. Det vi gör i klassrummet har relevans i världen utanför och det tror jag är en viktig nyckel till att göra skolan intressantare och lärandet viktigare.

Fick fin feedback från en förälder igår. Hans son längtar till skolan. Det är det finaste betyg man kan få som lärare.

2 kommentarer:

  1. Jag var där. Det var bra. Live-kodning = respekt! :)
    Bra att eleverna vågade komma. Har redan pushat för viprogrammerar.se på mina barns skolor.

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra! Vi är på gång tycker jag.

    SvaraRadera