torsdag 7 augusti 2014

Första riktiga konferensdagen

Är så där riktigt utpumpad som man blir efter en hel dags konferens. Idel nya människor och väldigt många intryck. Jag var tvungen att avvika och gå hem och vila lite.

Jag tror att mitt bästa pass var frukosten idag. Jag hann träffa spännande människor och åt en väldigt fin frukost. Bra grejer. Jag träffade Keledy Kenkel som är en cool tjej. Hon är mitt uppe i startandet av en High School med Makerinriktning i New York. Gissa om jag vill åka och hälsa på henne nästa år när de kommit igång. Träffade också Sarah Judd som jobbar med cs-first.com är Googles satsning på after school programs med computer science. Precis innan jag skulle springa in på dagens inledande Keynote med Mitch Resnick, sprang jag på Linda Sandvik som ju varit med och grundat Codeclub. Jag visste inte ens att det var hon. Såg bara hennes snygga t-shirt med det här trycket:


Eftersom det är en av mina favoritlåtar var jag tvungen att kommentera den. Då såg jag att det var Linda, från namnskylten. Sammanträffande!

Kom för sent till Keynoten. Fick inte plats i salen så jag fick sitta i ett litet rum bredvid och titta på skärm. Inte riktigt samma sak, men det var okej ändå. Det var Mitch som inledde med att berätta lite om bakgrunden till Scratch, om de fyra P:na som jag skrev om förra veckan och slutligen om vad man planerar framöver. Nämnandet av ScratchJR drog ned applåder. Helt tydligt ett efterlängtat tillskott. De håller på att jobba med en androidversion som kommer inom kort. 

Nu ska jag ut och äta middag. Här kommer en liten storify på dagens tweets. Många bilder blev det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar