tisdag 27 maj 2014

Mäktigt!


 När jag kollade facebook på måndag morgon fick jag en chock, ja jag kunde faktiskt inte tro mina ögon. Min bild och mitt namn på nummer 39 över de 50 mäktigaste kvinnorna inom IT i Sverige. Hur dumt det än må vara med listor av det här slaget, hur tråkigt det än är att det behövs en separat lista för kvinnor, så är jag ändå så jäkla glad och stolt över att få vara med. Självklart är vi lärare viktiga för Sveriges framtid. Det är vårt jobb som lägger grunden för framtidens IT-kompetens. Om mitt arbete kan påverka att vi får en mer kompetens lärarkår och därmed ger eleverna bättre verktyg för att hantera digitala världen, ja då är jag ju faktiskt rätt mäktig.

Jag har bara varit igång i ett år. Det är lite svindlande att det gått så fort. Jag känner rätt ofta att jag pratar om kejsarens nya kläder. Det är ju inget nytt, inget revolutionerande som jag ser det, det är ju bara SJÄLVKLART att den digitala världen måste ingå i den omvärldskunskap vi förser eleverna med.

Nu tänker jag bara sitta och titta på den här listan med kloka kvinnor som jag fått hamna med. Och jag känner mig grymt peppad till att fortsätta mitt arbete.




http://computersweden.idg.se/2.2683/1.563047/maktigaste-kvinnorna-i-it-sverige-2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar